حماسه


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1386برچسب:, :: 14:14 :: توسط : سرباز گمنام

شهیدی که نحوه شهادتش را پیش‌بینی کرده بود

 

موقع بیرون رفتن از سوله، دیدم شهید ارسنجانی روی دو تا جیب و پشت پیراهن و جیب شلوارش نام ومشخصاتش را نوشته. گفتم «حاجی، تابلو اعلانات درست کردی!» او خندید و گفت «می‌دانم که برویم جلو، برگشتی نداریم و همانجا می‌مانیم؛ بعدها که بچه‌ها آمدند برای برگرداندن جنازه‌هایمان از این اسامی، جنازه را شناسایی کنند» و همین هم شد.

به گزارش فارس ، در حالی که واحدهای مهندسی دشمن به صورت متمرکز در احداث موانع و خاکریزهای با فاصله 500 متر از خط خودی در منطقه عملیاتی «کربلای 5» تلاش می‌کردند و 7 تا 10 خط پدافندی متوالی تشکیل داده بودند، طرح عملیاتی دیگری در منطقه شلمچه در دستور کار سپاه پاسداران قرار گرفت تا با اجرای عملیاتی محدود، خطوط منطقه تصرف شده در عملیات «کربلای 5» را اصلاح و حتی‌المقدور به کانال زوجی نزدیک کند.

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 2:58 :: توسط : سرباز گمنام

یادگاری هایی عارفانه از زندگی امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی
 

 

بی تعارف بگویم که اگر صیاد را فراموش کنیم به خودمان ظلم کرده ایم و به همین دلیل است که هیچ گاه به خود اجازه نمی دهم صدای این شهید در درونم خاموش شود. فرمانده ای که وقتی حکم فرماندهی او بر نیروی زمینی ارتش امضا می شد با همان لباس های خاکی اش زیر آتش در تکاپوی جهاد بود و آن جا هم که کارش گیر می کرد و در محاصره ضد انقلاب قرار می گرفت تنها به نمازش اتکا می کرد و همان “دعای فرج” که می گویند همیشه می خوانده است. به خودمان ظلم کرده ایم اگر این چند روزه دنیا به پایان برسد و صیاد را نشناسیم. زندگی شهید صیاد شیرازی پیش از آن که به مقتضای شغلش پر باشد از نظامی گری و خلق و خوی نظامی، پر است از معنویت و معرفت. صیاد شیرازی آن زمان که فرمانده نیروی زمینی بود با آن زمان که ستوانی گمنام در لشکر تبریز بود، آن زمان در ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشت، هیچ تفاوتی نداشت . نقص از من نویسنده است که نمی توانم بی آن که دچار تکرار و کلیشه شوم از صیاد شیرازی بنویسم. از او که تاکنون ندیدمش اما گاهی اوقات دلم برایش تنگ می شود… .

بخش ابتدایی این جستار تلاشی است برای واکاوی شخصیت فرمانده ای عارف که اشاره گذرایی به زندگی آن شهید از زبان خودش دارد.(۱)

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 4:30 :: توسط : سرباز گمنام

عهدي كه با نوجوان شهيد "كربلاي يك" براي انتخابات داريم

سيد مسعود شجاعي طباطبايي از هنرمندان برجسته جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي كه سابقه حضور در عمليات‌هاي متعدد دفاع مقدس را دارد، با انتشار دل‌نوشته جديدي در وبلاگش مربوط به عمليات كربلاي يك و دو تصوير از دو نوجوان شهيد، يادآوري كرد كه عهد امروز با شهدا و ولايت به حضور آگاهانه در انتخابات مجلس نهم وابسته است. در اين دل‎نوشته آمده است:

 

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:شهيد,انتخابات,بصيرت,حماسه,مقاومت, :: 5:33 :: توسط : سرباز گمنام

کتاب «نورالدین پسر ایران» کمیاب شد

کتاب حاشیه‌نویسی شده رهبر انقلاب با عنوان «نورالدین پسر ایران» با گذشت 2ماه از انتشار با استقبال بی‌نظیر مخاطبان روبرو شده به طوری که این کتاب را در بازار نشر کمیاب کرده است.

به گزارش فارس، «نورالدین پسر ایران» کتاب خاطرات سیدنورالدین عافی است؛ پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی که حضور دفاع مقدس را در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر 31 عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهه‌های مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است.
 
نورالدین نزدیک به هشتاد ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر کوچک‌ترش سید صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیات‌های متعددی حضور داشت و جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس است. پیش‌بینی می شود این کتاب به مانند «دا» مخاطبان فراوان داشته و رکورد این اثر را بزند

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, :: 7:30 :: توسط : سرباز گمنام

اولین شهید مجلس در دفاع مقدس کیست؟

یکی از کارهای مهم و اساسی او از همان روزهای اول، ایجاد هماهنگی بین ارتش و سپاه و نیروهای داوطلب مردمی بود که در منطقه حضور داشتند.

 
به گزارش فارس، شهید «مصطفی چمران» نمایندۀ حضرت امام در شورایعالی دفاع و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نخستین شهید مجلس در دوران دفاع مقدس بود.
 
دکتر چمران که سابقه تحصیل در آمریکا داشت و دوره مبارزه چریکی را در لبنان و در مقابله با رژیم تجاوزگر صهیونیستی گذارنده بود، پس از شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، دوران حماسه‌ساز و پرتلاش دیگری را در زندگی آغاز کرد که نمونه کامل ایثار، شجاعت و در عین حال فروتنی و کار مداوم بدون هیاهو و فقط برای خدا بود.
 
بقيه در ادامه مطلب


ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 23:0 :: توسط : سرباز گمنام

سرویس دفاع مقدس «فردا»؛ شهيد اسماعيل دقايقي انساني متعهد پاك باخته عاشق و مخلص اسلام و انقلاب اسلامي بود. قبل از انقلاب  با رژيم  ستم شاهي  سابقه مبارزاتي داشت ، در منزل  ايشان بيانيه ها و اعلاميه هاي امام تكثير و توزيع مي شد. شهيد اسماعيل دقايقي در بنيانگذاري نيروهاي نظامي سازمان يافته ملت عراق سهم بسزائي داشت . اولين يگان رزمي  مجاهدين عراقي تحت  عنوان تيپ بدر ثمره تلاشهاي خالصانه اوست . شهيد اسماعيل دقايقي نه تنها در انقلاب اسلامي كشور ما ستاره اي پرفروغ  بود بلكه جوانان برومند عراق هم از او به عنوان  يك سردار بزرگ در نهضت عراق ياد خواهندكرد.

شهيد دقايقي علاقه وافر به ادامه تحصيل داشت، اما با توجه به ضرورتي كه در عرصه انقلاب و دفاع احساس مي‌كرد دانشگاه و تحصيل را ترك كرد و در سال 1358 با يك نسخه از اساسنامه جهاد سازندگي (كه دانشجويان انجمن اسلامي دانشگاهها آن را تنظيم كرده بودند)، به آغاجاري رفت و به اتفاق عده‌اي از دوستان، جهادسازندگي را راه‌اندازي كرد. هنوز چند ماه از فعاليت و تلاش همه‌جانبه او در اين ارگان نگذشته بود كه طي حكمي (در اوايل مرداد ماه 1358) مسئول تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در منطقه آغاجاري شد

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 1:0 :: توسط : سرباز گمنام

به گزارش رزمندگان شمال، آنچه که خواهید خواند، روایت نابی ست از سرگذشت عجیب بسیجی شهید؛ علی اکبر غلامی. نوجوانی که در سن 14 سالگی شاطر نانوایی بود و بعد از اینکه ناقوس جنگ بصدا در آمد، برای اینکه به پدرش ثابت کند مرد شده ، ترسو نیست و مرد جنگ است ، شبها در عمق کوهستان سفید چال، بالاتر از مه و ابر، و در داخل غسالخانه 800 ساله می خوابید تا اینکه رضایت پدر را برای حضور در جنگ بدست آورد و همانند سه برادر دیگرش ، در قالب لشکر25کربلا عازم کربلای ایران شد.

این رزمنده دلاور شمالی، سرانجام بعد از سالها حضور در دانشگاه دفاع مقدس، در عملیات کربلای پنج و در سرزمین مقدس شلمچه، براثر اصابت ترکش خمپاره شیمیایی، به آرزویش رسید و شهد شهادت نوشید.

بقيه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:, :: 23:54 :: توسط : سرباز گمنام

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ
حضرت حیدر به نام فاطمه حساس بود خلقت از روز ازل مدیون عطر یاس بود ای که بستی راه را در کوچه ها بر فاطمه گردنت را می شکست آنجا اگر عباس بود.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ُ و آدرس raheshahadat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 4595
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

.